4shared

MultiMan 4.66.0.6 voor CFW 4.xx

MultiMan 4.66.0.6 voor CFW 4.xx

Een nieuwe update van Multiman is deze week gereleased en kan gebruikt worden voor de meeste CEX en DEX CFW's die er momenteel zijn. De black screen problemen die er waren met een aantal nieuwe games zijn hiermee ook opgelost.

In deze update heeft de maker “DeanK” veranderingen aangebracht in hoe de games gemount worden, zo is er voor Cobra CFW's een nieuwe BD mirror optie gekomen en heeft hij verschillende plugins geupdate die de manager een betere discless support geven. Deze versie werkt verder ook goed met Rogero 4.55

 

Hoe te installeren

  1. download Multiman en plaats hem op een FAT32 geformatteerde USB stick/USB HDD
  2. Verwijder de oude versie van Multiman via het XMB d.m.v. “driehoekje -> verwijderen”
  3. Installeer de nieuwe Multiman via “Install Package”

Download  4.66.06 Base CEX

 

 

I managed to get black-screen-games to work on Cobra (and non-Cobra) using bd-mirror option (discless from app_home and with disc in the tray from the bd icon).

multiMAN 04.66.00-03

  • Added support for 4.66 CEX CFW
  • Added spoof to 4.66 (do not use on Habib 4.65 1.02 Cobra)
  • Added support for 4.65 DEX CFW
  • Added “BD-Mirror” on Cobra firmwares for external FAT32 USB HDD games
  • Fixed black-screen-games issues for newer games (external HDD only)
  • Updated libfs.sprx and explorer_plugin.sprx (for better discless support)

I tested “BLUS31059-[MiddleEarth Shadow of Mordor]” and it works properly in mmCM mode, in mM mode, with disc and discless, but only from external USB HDD.

The updated explore_plugin.sprx (IEXP0_460.BIN in USRDIR/sys) adds proper discless support (for launching games from /app_home) to multiMAN for CFWs 4.60, 4.65 and 4.66.

 

**************************************************************************

Changelog v04.66.06

* Fixes issues with games like “Shadow of Mordor” – it can be launched in JB/folder format from internal/external now
* Probably will fix issues with other JB/folder-format games
* Fix is for all standard CFWs and for cobra CFWs (4.46-4.66)
* /app_home is intentionally not redirected to /dev_bdvd on cobra CFWs

 

Some may not like the approach and compare it to other managers, but the big (and very important) advantage of mM is the absence of any resident processes to handle IO operations, just 200 bytes of memory patched for mM's payload and no interference with lv1 and kernel processes. All these add to more stability, less game glitches and better experience. I removed all 'new' patches that were suggested by other developers and stick only to the standard ones from previous mM versions. Hopefully everything will work properly in the end.

Dean

468 ad

error: Content is protected !!